söndag, augusti 20, 2006

På fredag ska jag klara min tenta

På fredag ska jag klara min tenta, ska bara göra det pluggandet gick bra fram tills i torsdags men sedan har det varit uppehåll. I torsdagskväll firade vi att några andra fått blivi av med sin tenta. I fredags mådde jag dåligt större delen av dagen men lyckades ta mig hem och äta middag med familjen. Lördagen hjälpte jag min bror att handla och sov sedan andra natten också i bäddsoffan hemma, kändes lite konstigt. "Min" säng är ju kvar men nu är det rummet uthyrt. Somnade det gjorde jag till sist ändå och övervåningen är härligt luftig.
Idag har det varit full fart. Åkte in till Stockholm passserade ett flertal bokbord hälsade på en kompis som säljer glass i Gamla stan och under min väg tillbaka mot riksagshuset så bokstavligen trummade arméns musikkår förbi när det var dags för högvaktsavlösning. Ett varv i Gallerian, en titt på NK senare vandrade jag bestämt upp mot cityterminalen. Bussen skulle kosta 54 kr och ta 60 minuter, pratade lite med en kursare och föredrog istället att åka tåg. En tia extra men det var bekvämare och resan var över 40 minuter senare, dvs minst fem minuter före att bussen skulle anlända.
En löprunda, besök av föräldrarna, två maskiner tvätt och en tur till ICA har jag också hunnit med, det ni!

Inga kommentarer: