lördag, augusti 26, 2006

Orkanens öga

Igår var det en händelsrik dag till skillnad från de dagar tidigare i veckan då några timmars pluggande varit det mest händelseartade. Dessbättre hjälpte det till en aning igår när det var tenta. Jag satt mer än 5 timmar men jag tror det var värt besväret, lyckades svara på mer eller mindre allt så nu får ovissheten ta vid tills tentan går att hämta rättad om någon vecka.

När tentan var slut var det full fart till mitt rum samtidigt som det kom ett ösregn. En sen micro-lunch och rask hemfärd. I Sollentuna hitttade jag sportartikel och dryck till min bror som fyllde 19 igår. Som vanilgt god mat hemma. I förmiddags åkte jag tillbaka till Uppsala och köpte en stekpanna på vägen från stationen.

Annars råder nu lugnet före stormen, på fredag börjar höstens första kurs och redan på tisdag ska vi ordna ett välkmstfika för de nya farmacistudenterna, det blir kul, sedan följer två och en halv veckas nollnning, det blir ännu roligare.

Inga kommentarer: