söndag, augusti 06, 2006

Ett hastigt slut

Då är den över, den första vecka i Uppsala. Jag ska börja med att längre ned kommer ett hastigt slut. Tillbaka i god tid för att försöka plugga till tentan den 25 augusti. Den här veckan knns det som det stannat vid mest ett försök. Tur då att jag är ute i god tid, vilket jag fortfarande försöker intala mig själv. Självklart är allt roligare än att plugga när man behöver det. En kul internetsida är betapet.com där man kan spela en variant av alfapet utan att disskutera vilka ord som är godkända eller behöva plocka fram någonting.

Jag har också varit ut och löptränat 3 gånger, samma cirka 9 kilometer vid Stabby alla gånger vilket ger 2 slutsatser: 1,Varför var det så jobbigt i morse? Det krävs antagligen mer innan det går snabbare. 2. En viktigare slutsats är att den rundan är förbannat tråkig nu även om den är kuperad, nästa vecka ska jag springa någon annanstans. Någon som har tips?

I fredags åt jag en hamburgetallrik på Norrlands nation dvs deras pub Sommarorvar. Den var inte någon positiv överraskning. Att det tog mer än tre kvart att få maten är tydligen riktigt snabbt jämfört med terminstid då det lär vara över det dubbla. Nu var det så lite folk att det inte borde ta mer än tjugo minuter. Det var ganska många som jobbade, förlåt ombytta för att jobba. Nåväl den som väntar på något gott, väntar aldrig för längre. Där är dessvärre huvudet på spiken, det var INTE gott. En hamburgare är genomstekt långt innan det att den till stor del är bränd och stenhård. Osten hade smält-bra-men den hade också kallnat - mindre bra.

Så var det dags för det hastiga slutet som ironiskt nog beror på en början. Just nu åker ett chartrat tåg med nya lumpare från Stockholm till Boden. Min bror är en av dem och direkt då han gått på i Stockholm konstaterar de att det inte finns möjlighet att köpa varken vatten eller bröd på tåget. Han ringer mig. Jag som ändå tänkt säga hej ombeds plötsligt fixa massa mackor. Jag fixade det och mitt pålägg är nu nästan slut. En snabb sväng förbi matbutiken, lite äpplen och digestive-kex senare har jag förflyttat mig till stationen i god tid och lyckas hitta den rätta vagnen i ett långt tåg med bara liggvagnar och lok.

Allt för nu- är jag snart en bloggare på riktigt??

Inga kommentarer: