onsdag, februari 14, 2007

Ta chansen

Hej läsare av alla kärleksgrader, den här dagen vill jag ge er alla en stor kram!

Det handlar ofta om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle för att få en möjlighet. Tex i en butik under rean som när jag lyckades köpa en ny klocka 70 % under ordinarie pris. Eller kanske bara att anmäla sig till den där aktiviteten där man sedan av en slump får höra den bra historien eller får ett värdefullt tips som man kan använda sig av flera gånger. Bra idéer får kopieras, förbättras och även profeteras i det marknadssamhälle vi har. Heja alla företagssamma människor!

Nästa helg ska jag vara "fadder" åt två gymnasieelever som tagit chansen att få besöka Uppsala Universitet. Till viss del för mitt engagemang i kåren, känner jag mig aningen skyldig att hjäälpa till men framförallt vet jag att jag själv under gymnasiet lyckades ta chansen och åkte med SU på fysikdagar och var på "sommarforskarskola". De lyckades inte få mig att plugga vid Frescati men jag läser vidare och stödjer sådan här verksamhet så skattebetalar Sverige fick en del valuta för pengarna ändå. Mer blir det i takt med de chanser jag lyckas ta...

Sommarjobb sökes, våga ta chansen, kontakta mig. Alla branscher av intresse. I Uppsala-Stockholms området är det heller inga problem med boendet. Erfarenhet från restaurangbransch, försvarsmakten och så har jag klarat 60 p på apotekarprogrammet. Det var tre händelserika år i en knasig mening. Vi hörs!

Inga kommentarer: