söndag, november 26, 2006

En solig dag

En dag med sol ute och jag besegrade mig själv genom att ta mig ut på en joggingtur längs fyrisån. Solen lyst med sin närvaro även och även om det inte går att springa i shorts så kändes det trots sega ben lätt när det var hyfsat torrt på backen.

Förra veckan samlades för första gången på mina snart tre terminer i korridoren alla fyra som just nu or här till en gemensam förfest. Sedan löstes det liksom upp med det var kul så nästa gång festar vi hela kvällen? Spinning blev det också när jag följde med A till friskis och svettis. Cyklade dit i ösregn och kände mig frisk och ja svettig det blev jag minsann också. Bas-pass ska var det mildaste men det räckte alldeles utmärkt för mig. BMC-möte, städfest, hemresa fullbordade en händelserik vecka.

Sedan sist har det också varit kårmöte och ännu fler kompisar är nu engagerade, för egen del blev det precis som tänkt inget mer att göra. Tackar A för gott samarbete och välkomnar R att pyssla om Pharmen istället.

En helg med varken resa, fest, tentaplugg eller förberedelser före nollning eller spex låter kanske tomt. Lite fixande har det blivit, en middag med A och S samt lite pluggande inför veckan som kommer. En händelserik helg utan stress eller press. Det är skönt ibland.

Inga kommentarer: