måndag, november 06, 2006

bal, vänner och plugg

Det går naturligtvis inte att nämna att man ska gå på bal på slottet och sedan bara lämna den som ett svart hål här fungerar inte för mig.
Vackra klänningar och stiliga frackar klädde väl alla gäster. Utsökt mat med lax- och hummerpaté till förrätt; rådjur, klyftpotatis samt kantarellsås till huvudrätt och avslutningsvis punschparfait och kiwisås. Smakar det så kostar det en del men eftersom sådana här minnen är så lätta att bära är de värda lite extra.
Alla var inte på festen, men bland de drygt 500 gästerna fanns representanter från industri, apoteket såväl som universitet bland alla nuvarande och nyligen färdiga studenter. Lite för lite dans till orkestern på slottet men p det hela fungerade allt bra och att åka buss tillbaka till fortsatt festande på pharmen kändes helt rätt!

På väg hem från festen bar vägen förbi minneslunden där vi stannade och åtminstone jag tänkte på bortgågna släktingar och lagkamrat. Helt klart en stund när det är skönt att vara med sina kompisar.
Kul var det också idag att jag lyckades ta mig tid och hälsa på B och I. Det finns ett antal personer som jag och säkert många andra borde hålla bättre kontakt med men skönt är då att veta att många ändå finns där om det skulle behövas. Vänner.

PM i mikrobiologi inskickat och godkännt redan före deadline:) labbrapporten inskickad för första rättning. Det är väl bara ta sats mot tentan om en vecka. Imorgon blir det möte och på onsdag jobbar jag pub på Pharmen. Mat i frysen och viss ordning i korridoren då är studenten nöjd.
Vi ses någon gång, lämna gärna en kommentar och beskriv varför atomer går att dela eller varför kaniner inte äter fisk eller vad du vill...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, tack för besöket! Å teet och Gustav Adolf. Han var mumsig!