måndag, juli 30, 2007

Slut på en resa men snart ska jag åka på riktigt...

En tvåveckorsresumé av läget just nu innefattar några saker jag definitivt rekommenderar andra att ta chansen att göra om den bjuds. Spela biljard med några kompisar och ring trafikupplysning på SL och få den snabbaste resvägen innan du kommer dit. Det senare inget måste om men chaufför som ljustutar och frågar "Vad gör du här?" när jag bytte buss vid Linvävartorpet (längs E4 södergående före Karolnska sjh.), det var inte bara kul, det var en snabbare resväg en den jag tänkt mig från början. Långt om ingenting, förlåt...
En andra jag rekommenderar är att åka Go-cart, inget man spenderar pengarna på ofta men TV-spel är noll i känsla mot verkligheten hur bra de än må vara. Farten var inte hissnande men det var kul att man våga gasa mer för varje varv och att få brottas med den vibrerande ratten. Som tävlingsmänniska måste jag tillägga att M vann, jag var "förste förlorare" men även R och F tog sig under minuten på varvet.
Sommar-Orvar får så här långt att döma revansch i år och även om det inte var varm mat som inmundigades igår var maten okej (och därmed prisvärd) och servicen överträffade mina inte så höga förväntningar. Dessutom såg jag och B det mesta av Red Dragon.

Så var det äntligen över Tour de France, Vinokourovs B- prov var givetvis positivt, Contador behöll ledningen in i mål och en miljon beräknas ha tittat längs Champs-Élysées när cyklisterna efter tre veckor var framme i Paris. Kommer nog drömma mig bort till Alper och medelhavskust ett tag till, och en ordentlig cykeltur vore kul.

Skriv inte i din blogg om du ska åka bort, det gick att läsa som varning i en av Stockholms gratistidningar när jag senast var hemma i Sollentuna. Tur då att man delar korridor med fyra andra, nästan jämt är det inte bara någon här utan även vaken. Dygnsrytmen för studenter har en tendens att variera kraftigt. Nästa helg är det dags för återträffsfest med lumparna för första gången, åtminstone som jag är med. Dessutom ska det komma lite varmt väder mot Sverige och framför västkusten nästa helg, vilken härlig timing det kan bli, jag längtar.

Inga kommentarer: