söndag, april 01, 2007

högskoleprov och grillning

Igår skrev jag högskoleprovet för andra gången, inte för att det behövs för närvarande, då jag inte ska söka något inför hösten men när jag ändå anmälde brorsan kunde det väl vara lika bra att prov, man har ju inget att förlora på ett dåligt resultat. Efter en koll mot facit idag kan jag konstatera att jag hade bättre resultat på två delprov, lika bra på det tredje och en lägre poäng på två delar. Totalt ror jag mig ha lyckats skrapa ihop fyra poäng mer den här gången men om det innebär ett högre resultat eller inte får man vänta till den 27 april med att få veta (normeringen klar). Föregående gång jag skrev provet var våren 2004.

På kvällen blev det grillning vid Sten sture-monumentet och TP men kompisar, kompisar släkt och lite kubb mot några andra ungdomar med glatt sinne.

Inga kommentarer: