torsdag, april 19, 2007

En "olycka" kommer sällan ensam

Idag har varit en vansig dag. På förmiddagen cyklade jag till Ikea för att köpa duschdraperier till Pharmen. När jag skulle betala visade sig att jag fått ett utgånget kort (som om man tänker på att kolla det) och får ligga ut med några kronor extra men det var bara början...
... när jag skulle cykla tillbaka mot kårhuset öste regnet ner och jag blev såå blöt.

Efter lunch gick det att hämta farmakologitentorna och precis som befarat hade jag inte klarat den. Klarade trots allt tre terminer...

Gick på ett två timmar långt seminarium (i läkemedelskemi) och efter det gick bågen på mina glasögon sönder... tänkte ta mig till optikern men stoppades av regn och hagel, får bli imorgon istället. Och sist av allt så regnade det ett kallt vårregn både på väg till såväl som från innebandyn.

Men det här var också dagen då jag:


  • fyndade duschmunstycken

  • pluggade efter bästa förmåga till seminariet

  • åt god lunch och härligt fika
  • det är bara 11 dagar till valborg
  • lyckades träffa alla fyra kategorier kompisar: från tiden före Uppsala; kursare, farmisar och korridorare -m.a.o. en liten Grand slam

  • fick ett jobb -torkar bord mm imorgon men ändå!

Inga kommentarer: