måndag, mars 12, 2007

Det går undan när man har kul

Två veckor utan uppdatering men nu finns det desto mer att berätta. Vad ska du göra när du tagit din examen? Den frågeställningen har varit lite mer påtaglig de senaste två veckorna. Ett studibesök hos läkemedelsverket endast 100 m från BMC respektive Pharmen (kårhuset) men ändå har jag inte tidigare haft möjlighet till ett besök.

Genarldirektören presenterade myndigheten och ett stort antal medarbetare presenterade vad man kan jobba med på verket. Arbetet i Europa är en viktig del. Det fick vi bekräftat av när en företagsrepresentant född i Belgien och influgen från Frankfurt berömde medical products agency under ett seminarium på farmis arbetsmarknadsdag Pharmada. God uppslutning av företag och nästan lika bra från studenthåll. Eller även om jag velat se fler kursare där så utgör de som visade sig mer än tillräcklig konkurrens om jobben. Nästintill omöjligt att få sommarjobb i år men när man blir färdig om ett par tre år finns det jobb åt alla tack vare utbildningsunderskott i Norge och Storbrittanien.
Har även försökt plugga en liten del men det är inte så lätt när man ser ut så här efter labb:


Om någon undrar har jag fått fenylefrin i vänsterögat (förstorad pupill) och ett par timmar senare var effekten borta.


Men det går ju inte att bara plugga, måste sköta mina intendentåtaganden också. På den här bilden kan man se hur det ser ut när jag sopat hälften av plattorna framför entrén. Sopa grus är typ tyngre än att kratta löv bara så att ni vet :P



Nu ser jag fram emot inspiartionskväll med bl.a. Apotekets VD Stefan Carlsson och en till klubbverksfest i gröna toner. Om någon undrar så blir det alltså lite mer tid i huset på bilden.
Sedan är ju födelsedagsfester med två bloggarlänkar inplanerade, ska bli kul att träffa er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad hftigt det där med ögonen, ser lite läskigt ut... Jättekul att du kommer på festen! Vi ses då som sagt. =D