fredag, januari 12, 2007

Fall, frisk fläkt samt farmacevtframtid!

Har en del att skriva om men vet att jag måste sova om jag ska orka upp om ett par timmar igen. Det har nyss börjat snöa ned tunga, blöta snöflingor utanför fönstret.


1. Roligare på TV

Jag gillade avslutningen på Tour de ski förra söndagen. Inte för att det gick särskilt bra resultatmässigt för svenskarna utanför att det var häftigt att se hur nära gränsen för vad de orkar även elitidrotts-män och kvinnor kom på korta tjugo minuter uppför en backe. En rejält brant backe men tänkas att de orkar åka fem gånger så länge utan problem bara de hinner återhämta sig mellan syraattackerna. Det går inte i konstant uppförsbacke. Sedan föll de som plock-i-pinn efter mållinjen. Notering inte Legkov som typ sprang uppför backen, det var grymt kul att se att det går att åka skidor uppför en så lång och brant backe.

Det här fick även en i min kurs uppleva när han cyklad på ergometercykeln och motståndet stegvis ökades. Det såg väldigt jobbigt ut och det var inte lika kul att se kurskamrater som nästan stupade i mål.


2.Mitt i hetluften

En följd av värme sent på året är enligt meterologerna att vi kan vänta oss fler stormbyar. Nu natt mot onsdag höll taket på att blåsa bort från ett hus på andra sidan gården och brandkåren fick rycka ut och spärra av.
3.Med hopp om yrkesframtid
Igår var jag på informationsträff med Sveriges farmacevtförbund. Tips i jobbsökande, förklaringar kring sekretessklausuler i anställningsavtal och en bit mat gjorde en bra kväll. Pricken över i:et stod hela SFFs ordförande för som förutom att påpeka att vi ÄR framtidens experter på läkemedelsförsörjning dessutom målade upp en klart ljusare bild av arbetsmarknaaden än den ams beskriver. Jag tror och hoppas hon har rätt!

Inga kommentarer: