lördag, januari 20, 2007

Det händer inte mig...

Kylskåpet är trasigt, dock så har jag ringt studentstaden och nu fått bära upp en minivariant där maten i vårat ganska tomma kylskåp precis fick plats. Nu klarar sig säkert inte maten men att kylskåpet slutar fungera trots att det har ström och inte är jättegammalt hör väl inte till vanligheterna men nu hände det...

I torsdags kom vi in på stockholms genom hederligt köande, hann med en beställning under happy hour och sedan uppleva att alla andra också ville in, mkt follk var det och aningen kul att se hur kön fortsatte långt bortom hörnet flera timmar senare. Det händer inte mig men nu blev det en kul kväll.

I fredags frös låset på min cykel, nu är det förhoppningsvis bättre efter lite olja och en natt i värmen. Men det där att inte lycks låsa upp cykeln är något som händer andra, nu hände det mig. Verkligheten är närmare än jag tror.

Verkligeheten = arbetsliv kändes lite närmare när jag lyssnade lite på examenssymposiet där exjobb visades upp. Om tre år är det kanske min tur, det händer inte bara andra. Några som presenterade vad de gjort var riktigt duktiga och får nog jobberbjudanden. Det lovar gott inför långa framtiden.

Inga kommentarer: