fredag, september 14, 2007

Två veckor av bara farten

Förlåt, jag lovade nästan att skriva varje vecka men när den händelserika "vardagen" satt igång. Precis som inför farmakologitentan (som jag klarade! :) ) flyter vardagar och helger ihop. Istället för ett ensamt fokus har de senaste två veckorna präglats av nollning, föreläsningar och laborationer i Bioanalytisk kemi, låter krångligare än det är och vi kom nära i vår kvantitativa bestämning av en beta-blockare i plasma även om det var mer tur än skicklighet sedan all utrustning motarbetat oss i torsdags (sista dagen på lab).

Lite fotboll i parken i söndags och innebandyn som jag skyndade till igår, om någon inte vet att jag gillar att även utöva bollsport så vet ni det nu. Alldeles lagom nivå också med mina nuvarande ambitioner, bara ha kul och hålla igång.

Ska jobba lite också, tre uppdrag och alla är på mig att jobba lite. Ska ta chansen nu..för bara någon månad sedan fick jag inte sommarjobb på McDonalds trots erfarenhet därifrån...det vänder fort ibland (det berodde säkert på att jag då ville jobba bara över sommaren men ändå...). Så om du skulle vara arbetslös eller på väg att bli det är det bara jobba ännu hårdare, min erfarenhet (vågar man skriva så trots att man inte är gammal nog för många nattklubbar) tyder nu ändå på att kontakter, nyfikenhet och att man vågar söka räcker ganska långt.

Fotbolls-VM i Kina är igång, ingen VM-stämning alls än så länge, kan bero på resultaten (oavgjort Nigeria, förlust mot USA) och att matcherna spelas på blanka dagen svensk tid. Tror det kan lyfta längre fram men räknar inte med den nödvändiga skalpen mot Nordkorea utan tror på en "Svennis-effekt" när Marika Domanski-Lyfors och Pia Sundhage leder Kina mot medalj och knappar in men inte ens kommer nära J-O Waldner som mest kända svenskar i Beijing.

Om 18 timmar är det dags för ännu en Amöbafest (farmis reccegasque) och ett försök att damma av kostymen igen. Det ska bli kul men först sömn och jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen tillbaka;)