torsdag, juni 07, 2007

Nationaldagen...

..var det igår, och den helgdag det nu är går mot att vara en av de jag personligen också uppskattar firandet för mer än att det är en röd dag i almanackan. Demokrati, en långvarig fred och gemenskapskänsla är väl hur bra som helst?
Mina senaste 6:e juni:
2005 Lyssnade på tal i Sollentuna av riksdagens dåvarande talman Björn von Sydow
2006 Gick fanvakt och åt svensk buffé vid soldathemmet i Umeå
2007 Solade när det var över 25 grader i luften. Var ner till Uppsala centrum och skymtade scenframträdande från rednex. På kvällen blev jag uppringd och nu är sommarjobbet fixat (återkommer i senare inlägg), ser att bland andra E, E, R, S, S grillar på "min" bakgård, vi tittar på Sverige -Island på inte mindere än tre platser (för mycket folk på V-dala). Sverig vann som bekant med 5-0 !!!!! Stämmningen på topp!

Sista tentan för terminen skrevs i tisdags, efter grillningen hos N gick vi mellan nationerna och jag känner då att nu är det sommar på riktigt, behöver inte sitta inomhus för att plugga på ledig tid utan gömmer mig inne när kroppen kräver det. En glad sommar allesammans, det är så kul att umgås med er allla hoppas vi ses före det att nästa terminen tar sin början!

Inga kommentarer: